• * Lütfen en az 5 karakter kullanınız.
  • * En az 8 karakter olmalıdır.
  • Lütfen kullanıcı adı ya da e-posta adresinizi girin. Yeni parola oluşturabilmeniz için e-posta yoluyla bir bağlantı alacaksınız.

Reklam Ver

SEO Nedir? SEO Neden ve Nasıl Yapılmalıdır?

SEO Nedir? Seo Nasıl ve Neden yapılmalıdır? SEO yapımının temel sebebi ve faydaları nelerdir? 6 yıllık tecrübelerim ve SEO konusunda sorularınızı yanıtlıyorum.

SEO Nedir
  • 5 Yıldız
    Loading...

SEO nedir ne işe yarar? SEO ile ilgili sizler için hazırlamış olduğumuz detaylı rehberime sizleri düşündürecek ve bu yazıya girmenize sebep olan temel soruyla başlamak istedim. Öncelikle geçmişte yapmış olduğunuz tüm araştırmaları ve kulaktan dolma bilgileri bir yana bırakarak sizlerle paylaşacağım yazıma odaklanmanızı istiyorum. Bunun yanı sıra kısa sürede bir başarı elde etmeyi planlıyorsanız bu düşünceden hızlı bir şekilde uzaklaşmanızı tavsiye ediyorum. Kısa sürede başarı elde edebilmek ve bu başarıyı elde tutabilmek için gerçekten hayal edebileceğinizden çok da büyük bir bütçeye ihtiyacınız olabilir. Fakat benim acelem yok, yeterince vaktim var diyorsanız minimum bütçeyle başarılı bir SEO çalışması yapabileceğinizi söylemek istiyorum. Peki, gerçekten SEO nedir? SEO neden yapılmalıdır, kimler ne için SEO çalışmalarına başvurmalıdır. SEO Nasıl Yapılır ve daha birçok soruya bu yazıda detaylı bir yanıt bulacaksınız.

SEO Nedir?

Bu konuyu sizlere sayfalarca yazarak açıklayabilecek olsam da daha rahat anlayabilmeniz ve gerçekten bilmeniz gereken asıl detaylara odaklanabilmeniz açısından kısaca açıklayacağım. Daha sonrasında günlük hayatımızda mutlaka karşınıza çıkmış olan birkaç örnek ile bu durumu izah etmeye çalışacağım. Peki aslında bu SEO Nedir, tam olarak neyi ifade ediyor, SEO açılımı nedir?

Seo nedir ne işe yarar

SEO, kelime anlamı olarak dikkate alındığında Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu anlamını taşımaktadır. Bunu şu şekilde ifade edersem sanırım sizler için daha anlaşılır olacaktır; sanal alemde (internet) oluşturmuş ve yayına almış olduğunuz internet sitelerinin Google, Yandex, Yaani gibi arama motorları üzerinde daha göze çarpan ve dikkat çekici bir konuma yükseltebilmek için yapılması gereken çalışmalar bütünüdür. SEO, yalnızca bir tanıtım yazısı ya da backlink kavramlarından ibaret bir çalışma değildir. Çok daha geniş ve ucu bucağı olmayan bir okyanustur. Her geçen gün uygulanabilecek yeni çalışmalar keşfedilmekte ve bunları erken fark ederek kişilere çalışmalar sunan ve onları başarıya sürükleyen kişilere ise SEO uzmanı denilmektedir. Bu durumu daha iyi anlayabilmeniz adına günlük hayatımızdan bir örnek vermek istiyorum.

Sokağa çıktığınızda dört bir yanınızı reklam panolarının sarmış olduğunu fark etmelisiniz. Peki, bu reklam panolarında hangi firmaların reklamlarını daha sık görüyorsunuz? Aklınızdan reklam panolarında karşınıza çıkan ürün ve hizmet kurumlarının isimlerini geçirmeye çalışın. Bunlar arasında aklınıza ilk gelen kurum SEO çalışmasını en iyi şekilde gerçekleştirmiş ve müşterinin ilgili konuda aklına ilk gelecek adres olacaktır. Bu durum aynı şekilde arama motorlarında listelenen siteler içinde geçerlidir. Bir tüketici aramada en uygun cep telefonu modelini araştırdığı veya güvenilir bir telefon kılıfı satıcısı aradığında karşısına çıkacak ilk internet siteleri SEO çalışmalarını doğru ve rakiplerinden bir tık daha iyi yapmayı başarmış demektir.

  • Organik SEO Nedir?

Organik SEO, yapılan SEO çalışmalarının tamamen doğal bir şekilde gerçekleştirilmesi ve kendiliğinden oluşması anlamını taşımaktadır. Google başta olmak üzere tüm arama motorları tarafından en fazla dikkat çeken, sevilen ve başarılı bulunan SEO çalışma türüdür. Bu SEO çalışması zaman içerisinde oluşacak ve manuel müdahalenin minimum seviyede olması gereken çalışmalardır.

Peki, SEO Neden Yapılır?

SEO Neden Yapılır

SEO, Google, Yandex ve son zamanlarda ülkemizde belirli bir kullanım oranına ulaşmayı başaran Yaani arama motorlarında birey veya kurumların sitelerini ilgili aramalarda daha üst sırada görmek istemesi sebebiyle yapılır. Sitenin belirli anahtar kelimelere yoğunlaşarak veyahut genel anlamda tüm yazılarının başarıya ulaşmasını sağlayacak geniş kapsamlı SEO çalışmaları sonucunda internet siteleri aramalarda ilk sayfa hatta ilk sıralara kadar yükselmeyi başarabilir. Bu başarının ardından siteyi ziyaret eden kişi sayısında hızlı bir artış gözlemleneceği gibi eğer internet sitesi üzerinden reklam vb. gelir elde edilebilecek içerikler yer alıyorsa site sahibinin gelirinde gözle görülür bir artış yaşanacaktır.

Bu konuyu sizlerin daha iyi anlayabilmesi adına bir önceki başlıkta vermiş olduğum örneği destekleyecek bir örnekle aydınlatmak istiyorum. Reklam panoları birçok bireyin dikkat ederek incelemese de bilinç altına yerleşen kurum ve kuruluşların bilgileriyle doludur. Örneğin bir Migros reklamının yer aldığı panoda Ayçiçeği yağlarında yapılan bir indirim haberi yer alıyor olabilir. Tüketici ilerleyen günlerde veya gün içerisinde Ayçiçeği yağı ihtiyacı olduğunu hatırladığı takdirde kafasına muhtemelen ilk gelecek market Migros olacaktır. Orada kampanya olduğunun o ana kadar farkında olmayan bir anda nerede gördüğünü hatırlayamasa da yarım yamalak bir halde indirim haberi gözünün önüne gelecektir. Bu durumda Migros’un gerçekleştirdiği bu gerçek hayatta SEO çalışması olarak adlandırabileceğimiz algı ve bilinç altına yönelik çalışma A101, BİM veya ŞOK gibi mağazaların önüne geçmesini sağlayacaktır. Bu örnek umuyorum ki sizlerin SEO neden yapılır, yapılmalıdır gibi sorularınıza yanıt olmuştur.

Öyleyse SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nasıl Yapılır

SEO çalışmaları hakkında ülkemizin en başarılı SEO kurumlarından birisi olan SEO Hocası’nın yapmış olduğu açıklamayı alıntılayarak sizlere konuyu detaylarıyla açıklayacağım.

SEO bir nevi doğal bir popülarite sağlama sanatıdır. Bu popülariteyi en doğal yollarla sağlayan uzmanlar ise en iyi SEO Uzmanları sayılırlar.

Bir internet sitesinin popülaritesinin artması o sitenin kazanç sağlamak için tercih etmiş olduğu yöntemlerden çok daha fazla geri dönüş sağlayacağı, daha büyük kitleleri hedef alabileceği ve daha çok kişiye hitap edebileceği anlamına gelir. Arama motorlarının listelemelerinde üst sıralarda yer alan bir web siteniz olması sanal alemde yapabileceğiniz en başarılı reklam çeşididir. İnternet sitenizin sıralamalarda yükselmesini istiyorsanız bunun için sitenizin reklamını yapmalısınız. Arama motorları internet sitenizin daha popüler bir hale geldiğini anlayabilmek için sitenizin reklamını yapan diğer internet siteleri, ziyaretçi sayınızda gerçekleşen düzenli artış gibi bilgi detaylarından sağlamaktadır.

  • Arama Motorlarının robotlarına uygun bir web sitesi alt yapısı oluşturun. Bu yapmanız gereken en temel ve önemli çalışmadır.
  • Site içi ve Dışı SEO çalışmalarını araştırmalı ve detaylı bir çalışma sağlamalısınız. Yalnızca site dışında sitenizin reklamını yapacağınız çalışmalar sizi başarıya götürmeyecektir. En az dışı kadar iç SEO çalışmalarınızda önemli bir yere sahiptir. Bu konuda detaylı bir yazı ilerleyen günlerde sitemde yer alacak.
  • Kullanıcıların sitenizi kullanırken deneyimlerini ölçmeye çalışın. Sitenizi rahat bir şekilde kullanabiliyorlar mı? Site içerisinde gezintileri sırasında aradıklarını bulabiliyor, buldukları içerikler onlara aranılan soru veya sorunla ilgili çözüm, yanıt sunabiliyor mu?

Google SEO Nasıl Yapılır?

Google SEO

SEO çalışmaları çoğu zaman tüm arama motorlarını kapsayacak şekilde yapılsa ve bu durum daha sağlıklı olsa da diğer arama motorlarına nazaran belirli (Örn; Google) arama motorlarında istenilen başarının elde edilememesi halinde buna yönelik özel geliştirmeler yapılabilir. Google SEO çalışması Google’ın kendine özgü algoritmalarını algılamak ve onları çözümlemeyi bir nebze olsun başaran uzman kişilerce yapılabilecek bir çalışmadır. Standart bir SEO uzmanı ya da bireyin bu çalışmayı yapması mümkün değildir. Kendini yalnızca buna adamış ve algoritmanın en azından kendini ilgilendiren kısmını bir nebze çözmeyi başarmış kişiler tarafından uygulanmalıdır. Nasıl yapılacağı ise tamamen bir muamma.

Google SEO Nedir?

Google SEO, standart bir SEO çalışmasından farklı olarak yalnızca Google Arama Motoru’na odaklanılmış bir SEO çalışmasına denir. Bunu günlük yaşantımızdan bir örnekle desteklemek gerekirse; yalnızca İstanbul Kadıköy’de hizmet veren bir kurumun reklam çalışmalarını yalnızca Kadıköy ve çevresinde yoğunlaştırması diğer ilçe ve illere yönelik bir çalışma yürütmemesi gösterilebilir. Ya da daha doğru olacağını düşündüğüm bir örnek ise şudur; global sayılabilecek ve ülkemizin birçok noktasında mağazası, çalışması bulunan bir kurumun belirli bir bölgede istediği başarıyı yakalayamaması halinde o bölgeye özel ekstra çalışmalar yürütmesidir. Google dışı diğer arama motorlarında istenilen başarının yakalanması fakat Google’da istenilen yere sitenin yükselmemesi halinde bu tarz bir çalışma yürütülebilir.

Reklam Ver
ETİKETLER