Nedir & Ne Anlama Geliyor

PPC Nedir?

PPC, çevrimiçi platformlar üzerinde varlığını sürdüren bir işletme için hedef kitlesine ulaşma sürecinde karşısına çıkan en önemli çevrimiçi pazarlama yöntemlerinden birisidir. Bilhassa, çevrimiçi arenada rakiplerinden geri kalmış ya da yeni varlık göstermeye başlamış bir işletme için ekstra önem taşır. Bunun temel sebebi, alternatif çevrimiçi pazarlama ve reklam çalışmalarına nazaran PPC reklamları çok daha hızlı bir şekilde aksiyon alabileceğiniz bir reklam türüdür.

Hemen hemen herkes ürün ya da hizmetini tanıtabilmek adına Google aramalarında en üst sıralara çıkmak için birçok çalışma yürütür. Fakat kabul etmek gerekir ki bu süreç düşünüldüğünden çok daha uzun, zahmetli ve masraflı bir seçenektir. Buna alternatif olarak PPC reklamlarına başvurarak bu süreci bambaşka bir noktaya çekebilir ve mümkün olan en hızlı şekilde ziyaretçi çekmeye başlayabilirsiniz. Peki, sürekli söylüyoruz ama henüz açıklamadık bu nedenle merak edenler olabilir. Gelin isterseniz kısaca PPC Nedir bundan bahsedelim.

PPC (Pay Per Click) Nedir?

PPC aslında İngilizce bir kelime grubunun baş harflerinden türetilmiştir. Pay Per Click yani Tıklama Başına Maliyet anlamını taşımaktadır. Reklam veren kişi, kurum veya organizasyonların çeşitli çevrimiçi reklam platformlarında yayınlamış oldukları reklamlar sonucunda ilgili reklama gelen tıklamaların maliyetinin belirlendiği bir çevrimiçi reklam modelidir.

PPC reklam yönteminin temeli ziyaretçilerin tıklamaları başına ödenecek maliyet yer almaktadır. Reklam veren, yayıncının sayfasında yer alan reklamına gelecek tıklama başına yayıncıya ödeme yapacaktır. PPC reklamları denildiğinde birçok kişi yalnızca Google Reklamlarını düşünmekte. Fakat işin aslı bundan çok daha farklı. Sosyal medya veya farklı platformlarda vereceğiniz birçok reklam PPC reklam türüne örnek olarak gösterilebilir.

Bunlara ek olarak “Pay Per Click” kavramını doğrudan Türkçeye çevirmek istediğimizde “Tıklama Başına Ödeme” şeklinde çevrilmesi gerekir fakat CPC adı altında PPC’nin alt reklam türlerinden birisi olarak görebileceğimiz kavram tam olarak bu çeviriyi ifade etmektedir. PPC çok daha geniş bir kavram olması nedeniyle içerisinde reklamınıza tıklayan kişini gerçekleştireceği eylem sonucunda yayıncıya ekstra ödeme teklif etmiş iseniz bu gibi durumlarda dahil olacağı için “Maliyet” kavramı daha doğru olmaktadır.

Tıklama Başına Maliyet

PPC Reklamları Nasıl Çalışır?

Tıklama Başına Maliyet hesaplayan bu reklam türü, birçok farklı platform içerisinde yer almakla birlikte çevrimiçi reklamcılığın temellerini oluşturmaktadır. Bunlar arasında gösterebileceğimiz en önemli kavramlar ise arama motoru reklamcılığı ve sosyal medya reklamlarıdır.

Tıklama Başına Maliyet yani PPC reklam yönteminde bilinmesi gereken 3 temel etken yer almaktadır. Bu etkenler şunlardır; reklam veren, reklam yayıncısı (yayın ağı) ve aracılar. Burada reklam veren belirli bir reklam ağını seçmeli ve hedeflemelerini yaparak ilgili ağ içerisinde yer alan kullanıcılardan trafik çekmeye çalışmalıdır. Bunun karşılığında belirli bir ödeme yapmaktadır. Maliyet belirleyeceğiniz strateji ve teklife göre farklılık gösterecektir. Bu stratejilerden en belirleyici ve bilinenleri ise şunlardır;

CPC (Cost Per Click) Tıklama Başına Ödeme

CPC, reklam veren kesimin ziyaretçilerin yayıncı sayfa üzerinde yer alan reklama tıklaması sonucunda ödemeyi kabul ettiği maliyeti ifade eder. Reklamların yayınlanması hiçbir maliyet yaratmaz yalnızca tıklamalar hesaba katılır. Bilhassa Google arama ağı üzerinde en yaygın kullanılan reklamcılık yöntemidir.

CPM (Cost Per Mile) Gösterim Başına Ödeme

CPM, reklam veren kesimin yayıncı sayfa üzerinde reklamının görüntülenmesi başına ödemeyi kabul ettiği maliyeti ifade eder. Çevrimiçi reklamcılık modelleri arasında en yaşlı seçeneklerden birisidir. Özet geçmek gerekirse, reklam veren yayınlanacak reklamı için her 1000 gösterim başına ödemeyi kabul ettiği tutarı ifade eder. Bir başka deyişle CPM 10 TL olduğu durumlarda 3000 gösterim alan reklam için reklam veren 30 TL ücreti yayıncıya ödemek zorunda kalacaktır.

CPM reklam modeli ile vereceğiniz reklamlar sonucunda size aracılık eden kurumlar ve yayıncılar herhangi bir tıklama garantisi sunmayacaktır. Reklamların ziyaretçilere gösterilmesi ödeme maliyeti için yeterli olacaktır.

CPA (Cost Per Action) Aksiyon Başına Ödeme

CPA, reklam veren kesimin belirlemiş olduğu aksiyon karşısında yayıncıya ödeme yapmayı kabul ettiği tekliftir. İsmi geçen bu aksiyonlar; bir satış olabileceği gibi aynı zamanda belirlenecek farklı eylemler de olabilir. Reklam verenin belirleyeceği hedefler doğrultusunda değişiklik gösterebilecek bir reklam türüdür.

Örnek vermek gerekirse; reklam veren yayıncı sayfadan satış sayfasına ulaşarak gerçekleşecek her satış başına 10-20-30 gibi çeşitli ödemeler yapacağını teklif edebilir. Bu durumda reklam veren yayıncıya gerçekleşecek satış X satış başına anlaşma tutarı şeklinde ödeme yapmakla yükümlü olacaktır.

Etiketler

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün