İnternet & Sosyal Medya

Dijital Reklam Türlerinden En Doğru Şekilde Faydalanmak

Markaların veya kurumsal firmaların müşterilerinin gözünde farklılaşması için pazarlama çalışmalarına ihtiyaç duyulur. Fiziki yaşam ile dijital dünya arasındaki çizgilerin giderek silinmeye başladığı günümüzde özellikle online pazarlama stratejileri de reklam veren firmaların tanıtım amaçlarında etkili bir role sahiptir. Bu nedenle dijital dünyada amacına ulaşmak isteyen pek çok firma, hizmetlerinin reklamını yapan dijital reklam türleri kullanır. Bu reklam yöntemlerinden hangisinin kullanılacağına ilgili kurumun dijital pazarlama stratejisine göre karar verilir.

Markanıza ve Stratejinize Özel Dijital Reklam Türleri

Markaların kendilerine en uygun dijital reklam türüne karar verme sürecinde, reklam türünün başarı istatistikleri göz önüne alınır. Buna göre sıklıkla tercih edilen dijital reklam çeşitleri şunlardır:

1. Display (Banner) Reklamlar

Web sitelerinin farklı alanlarında görülen, metin, görsel veya video gibi görseller içeren dijital reklamlardır. Online kullanıcılar tarafından kolayca fark edilen bu tür reklamlar özellikle yeni ziyaretçileri hedefleyen kampanyaların başarısında büyük rol oynar. Display reklamlar verilirken, kullanıcıların tarayıcılarına yerleştirilen çerezler yardımıyla yeniden gösterime giren yani yeniden hedefleme (retargeting) kampanyalarının yüzde 70 daha fazla dönüşüm sağlama oranına sahip olduğu hatırlanabilir.

2. Mobil Reklamlar

Günümüzde mobil cihazların yaygın kullanılması, firmaların reklam verirken bu alana yönelmelerini zorunlu hale getirmekte. Bu nedenle markalar, sayıları hiç de azımsanmayacak olan mobil kullanıcılar için mobil kanallara reklam vermelidir. Mobil dijital reklamların etkilerine dair örnek vermek gerekirse, Google’ın reklam gelirlerinin yüzde 65’inin mobil üzerinden geldiği söylenebilir. Benzer şekilde Facebook da reklam gelirlerinin yüzde 85 gibi büyük bir oranına mobil reklamlar sayesinde ulaşır.

3. Video Reklamlar

Son yıllarda artan internet hızı ve özellikle 4G bağlantıları sayesinde videolar artık ara belleğe alınmamaktadır. Bu sayede video reklamlar, en çok tercih edilenlerden biri haline gelmiştir. İnternet sitelerinde, sosyal ağlarda ve mobil uygulamalarda kolayca video reklamlar yayınlanabilir. Özellikle eğlendirici ya da bilgi verici videolar, dönüşüm sağlama konusunda oldukça yararlıdır. Sosyal ağlar, video reklamlar için oldukça popüler alanlar olarak bilinir. Facebook’ta her gün 500 milyonun üzerinde kişinin video izlediği düşünülürse, bu tarz dijital reklamlar marka tanınırlığı ve dönüşüm açısından son derece önemlidir.

4. Tıklama Başına Maliyet Reklamlar

Dijital reklam türleri arasında en çok tercih edilenlerden biri de PPC olarak da bilinen tıklama başına maliyet reklamlarıdır. Bu tür reklam veren markalar, online kullanıcılar reklamlarına tıkladığı zaman onlara ücret eder. PPC reklamlarının tercih edilme nedenleri arasında hem reklam bütçesinin daha plânlı yönetilmesi hem de daha çok ilgili kişiye ulaşma imkanı yer alır.

5. Doğal (Native) Reklamlar

Dijital reklam türlerinden en popüler olanlardan biride doğal reklamlardır. Dışarıdan ilk bakışta reklam olarak görünmeyen ancak marka ya da belirli bir ürünle ilgili tanıtımların içerik içine gömüldüğü reklam türleridir. Bu konuda farklı yayıncılar veya web siteleri ile anlaşma yapılarak, markanın ürünlerinin tanıtıldığı içerikler doğal reklamlara örnek gösterilebilir.

Doğal reklam türleri sıklıkla “Reklam” ya da “Sponsorlu” ibaresiyle, yayıncının web sitesinde veya profilinde paylaşılır. Yayın akışını ve konu bütünlüğünü bozmayan, diğer içerikler ile uyum içinde sunulan doğal reklamlar, dönüşüm bakımından en etkili olanlar arasındadır.

6. Oyun İçi Reklamlar

Mobil oyunlar ve bilgisayar oyunları içerisinde görünen dijital reklamlar, oyun içi reklamlar adı ile bilinir. Spor müsabakalarında skor tablolarında ya da oyun ilan tahtasındaki reklamlar da bu tür reklamlara örnektir. Bununla birlikte oyun geliştiriciler, gelir elde etmek için bu tür reklamları oyun içerisine yerleştirebilir.

Giderek dijital hale gelen dünyada tanıtım, pazarlama ve reklam stratejilerinin online kanallarla desteklenmesi büyük önem taşır. Siz de markanız için en uygun reklam türünü belirlemek için alanında profesyonel bir dijital reklam ajansı ile çalışabilirsiniz. Pazarlama hedeflerinizi gerçekleştirmek ve hedef kitlenize daha hızlı ulaşmak isterseniz, Sempeak Dijital Reklam Ajansı’nın sizin için özel çözüm sunan fikirlerinden yararlanabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün